تبلیغات
روانپزشکی روانشناسی - کابوس‌های شبانه
 

کابوس‌های شبانه

نوشته شده توسط :نیلوفر باوفا
پنجشنبه 15 مهر 1389-02:33 ق.ظ

فرار از کابوس‌های شبانه
آیا تا بحال کابوس های شبانه به سراغتان آمده اند؟ اکثر افراد حداقل یک بار در طول زندگی خود با کابوس ها وخواب های وحشتناک دست و پنجه نرم کرده اند ، اما اگر چندین بار تکرار شوند، باید به صورت جدی برای درمان آنها اقدام کرد.
بهترین راه این است که چشم در چشم این کابوس نامرد بدوزید و او را از میدان بدر کنید . به گفته ی یکی از روانشناسان تلقین افکار مثبت نقش بسزایی در کمرنگ شدن کابوس شبانه دارد.

دائماً به خودتان بگویید : " کنترل هرآنچه قرار است در خواب من اتفاق بیافتد فقط به دست خود من خواهد بود ". البته قبل از اینکه به جنگ دیو کابوس هایتان بروید ابتدا به چند نکته مهم توجه کنید :

فرار از کابوس‌های شبانه
آیا تا بحال کابوس های شبانه به سراغتان آمده اند؟ اکثر افراد حداقل یک بار در طول زندگی خود با کابوس ها وخواب های وحشتناک دست و پنجه نرم کرده اند ، اما اگر چندین بار تکرار شوند، باید به صورت جدی برای درمان آنها اقدام کرد.
بهترین راه این است که چشم در چشم این کابوس نامرد بدوزید و او را از میدان بدر کنید . به گفته ی یکی از روانشناسان تلقین افکار مثبت نقش بسزایی در کمرنگ شدن کابوس شبانه دارد.

دائماً به خودتان بگویید : " کنترل هرآنچه قرار است در خواب من اتفاق بیافتد فقط به دست خود من خواهد بود ". البته قبل از اینکه به جنگ دیو کابوس هایتان بروید ابتدا به چند نکته مهم توجه کنید :

شبها و قبل از خواب از نوشیدن چای و قهوه خودداری کنید و به تمرین تکنیک های ریلکسیشن بپردازید. یکی از تکنیک های موثر ریلکسیشن تمرکز بر تنفس و کنترل آگاهانه دم و بازدم است.

شاید شما از مواجه مستقیم با کابوس وحشت داشته باشید، حق با شماست، چراکه  دشوارترین مرحله ی درمان نیز همین مرحله است. اما مطمئن باشید هرچقدر سعی کنید که به آنها فکر نکنید و از صحبت در این باره فرار کنید، کار را برای خودتان سخت تر می کنید.

متخصصان روانشناسی از افرادی که دچار کابوس‌های شبانه می‌شوند، درخواست می کنند تا خواب خود را با تمام جزئیات به روی کاغذ منتقل کنند. سپس به تجزیه و تحلیل عواملی می پردازند که باعث وحشت این افراد شده که معمولاً منشاء این گونه خواب ها کمبود قدرت ، اعتماد ، صمیمیت ، امنیت ، یا احترام است.

در مرحله ی بعد روانشناس از فرد می خواهد که قبل از خواب تمام کابوس را در ذهن خود بازسازی کند ، با این تفاوت که قسمتهای وحشتناک آن را تا حد ممکن برای خودش کمرنگ و بی اهمیت جلوه دهد .

می بینید که روش مقابله با کابوس های شبانه دقیقاً بر خلاف آن چیزی است که تصور می شود . بیشتر افراد سعی می کنند نه درباره کابوس هایشان صحبت کنند و نه حتی به آنها فکر کنند اما کلید این در بسته فقط و فقط رو در رو شدن با تمام ترس ها و کابوس هایی است که به جانتان افتاده است.

هرچه بیشتر از آنها فرار کنید با سرعت بیشتری شما را تعقیب می کنند ، پس شجاعانه بایستید و در چشمهای کابوس خیره شوید ، شک نکنید که فرار را بر قرار ترجیح می دهد.

نظر بدهید باوفا





نظرات() 


Can you stretch to get taller?
شنبه 11 شهریور 1396 04:01 ب.ظ
Woah! I'm really loving the template/theme of this website.
It's simple, yet effective. A lot of times it's very hard to get that "perfect balance" between user friendliness and visual appearance.
I must say you have done a very good job with this.

Additionally, the blog loads extremely fast for me on Opera.

Outstanding Blog!
Phyllis
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 03:13 ق.ظ
Aw, this was an incredibly nice post. Finding the time and
actual effort to produce a superb article… but what can I say… I hesitate a lot and don't seem
to get nearly anything done.
Mason
شنبه 23 اردیبهشت 1396 03:10 ق.ظ
If you are going for most excellent contents like myself, just go
to see this website everyday since it offers feature contents, thanks
مانی
جمعه 28 مرداد 1390 12:55 ق.ظ
سلام و ممنون بابت پاسخ. تا اومجا که من می دونم دکترهای روانپزشک بیشتر با آرامبخش قصد کنترل کابوس رو دارند و با این روش، مسئله ی وابستگی به آرامبخش پیش میاد که خودش مشکل بزرگیه. سپاس
پاسخ نیلوفر باوفا : خواهش می کنم اینطوری نیست این تفکر تو جامعه ترویج شده که اصلا درست نیست .
مانی
چهارشنبه 26 مرداد 1390 04:57 ق.ظ
sسلام. مادر من چند وقته که هر چند شب یکبار دچار کابوس هایی میشه و با داد و قال باید از خواب بیدارش کنیم. ضمنا 60 سالشه و بیماری فشار خون هم داره. به نظر شما ما چکار باید بکنیم و آیا ممکنه بدلیل داروهای فشار خونش باشه؟/ لطفا همینجا جواب بدید، می خونم.
پاسخ نیلوفر باوفا : سلام دوست عزیز... بستگی داره به اینکه چه دارویی مصرف میکنه اما زیاد به فشار خونش ربط نداره چون سن شون بالاست حتما سعی کنید به یک پزشک مراجعه کنید یک روانپزشک یا یک متخصص مغز و اعصاب میتونه خیلی کمک کنه و پیشنهاد من اینه که سعی کنید در طول روز مصرف چای را زیاد کنند چون بهترین داروی کابوس های شبانه خوردن چای در طول روز است .بمیدوارم مفید باشه .
باوفا
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ:



آرشیو:


آخرین پستها:


پیوندها:


پیوندهای روزانه:


نویسندگان:


آمار وبلاگ:







The Theme Being Used Is MihanBlog Created By ThemeBox